Vanuit veiligheid je eigen kracht vinden

11-10-2016 00:07

Voor zover ik me kan herinneren heb ik me lang niet altijd veilig gevoeld op Aarde. De wereld is hard, er zijn veel prikkels  en uitdagingen op de weg, en dat heimwee gevoel naar een serene plek blijft bestaan. Als je gevoelig bent is het vaak een zoektocht hoe je overeind blijft staan en in je kracht komt. Je kan nog zo mooi zacht zijn, een groot hart hebben en een mooie ziel hebben, als je niet stevig op Aarde staat zul je al je kostbaarheden, je wijsheid, je kennis en helende krachten niet kunnen neerzetten hier. Je kunt nog de mooiste ideeën hebben om de wereld mooier te maken maar je komt niet verder als het bij dromen blijft. Maar hoe kom je in je kracht? Hoe maak je van je (hoog)gevoeligheid je kwaliteit? Het is een ontdekkingstocht en zeker als niemand je verteld waar je zoeken moet. Als ik terug kijk naar mijn kindertijd zie ik een gevoelig meisje dat zoveel meer te zeggen had dan dat ze deed. Een meisje die de wereld inkeek en toen al zoveel meer wist en zag. Zoveel meer dan dat ze kon vertellen en verwoorden. Een meisje dat puur en zacht was, veel te zacht in een wereld die te hard was. En niemand die me vertelde hoe ik kon aarden, niemand die vertelde dat het goed is zoals ik ben, niemand die me de weg wees. Daar heb ik veel lessen uit gehaald. Het alleen moeten doen. Elke keer terug op jezelf worden gewezen. Ik kwam erachter dat veiligheid niet iets is wat je kunt vinden in de buitenwereld of van anderen kunt verwachten. Veiligheid begint bij jezelf en het gevoel in je buik. Het is de basis, de kern, de wortels van je Zijn en het neerzetten van wie je bent en wat je kan op aarde. Lang heb ik met een energetisch gat rondgelopen in mijn buik.  Zo voelde het ook echt, dat er door bepaalde ervaringen een gat op die ple is ontstaan. Een stukje van dit leven. Me niet gehoord voelen, niet gezien worden, niet jezelf kunnen zijn. Met een omgeving te maken gehad waar ik me niet begrepen voelde. Toch heb ik altijd al gezien en gevoeld dat het stukje onveiligheid wat ik in mijn buik voelde veel dieper zat. Een oud stuk vorige levens. Meerdere levens waar het stuk machtsmisbruik en onderdruk gezet worden telkens weer terug kwam. Eerder had ik niet de kans en de mogelijkheid om dit te veranderen en te transformeren. Eerder had ik die kracht nog niet. Die onuitputtelijke kracht die ik ooit had en die van me af is gepakt. Mijn ziel heeft een lange weg afgelegd en ook voor veel harde levens gekozen om te komen waar ik nu ben. Moedige keuze is het wel maar het is geen makkelijke weg. Pasggeleden heb ik hulp gevraagd om dat energetische gat in mijn buik te helen. Een soort energetische operatie, waarvan ik voelde dat het nodig is, en dat het tijd is dat het nu gaat helen. Ik kwam een lieve, bijzondere vrouw tegen waar ik vertrouwen bij voelde. We maakten contact met mijn hogere zelf en gingen ver terug in de tijd. Mijn hogere zelf vertelde dat het na Atlantis mis is gegaan in de wereld. De mannelijke energie ging toen de vrouwellijke energie overheersen en er bestond onbalans. Ik herinner me nog dat de mannelijke en vrouwelijke energie in balans waren en elkaar aanvulde. Steeds meer gaan we daar weer terug naar toe. Je heelt bij jezelf de vrouwelijke en de mannelijke energie tot er meer balans komt. Op collectief niveau gaan we hier ook heen, al zal dit nog wel moeizaam gaan omdat de onbalans en oude patronen zo diep vastgeroest zitten. Beide werelden hebben elkaar nodig om tot rust en vrede te komen. We willen geen strijd meer maar samenwerking, gelijkwaardigheid, respect en liefde tussen het mannelijke en vrouwelijke. Eeuwenlang is de vrouwelijke energie onderdrukt en de mannelijke energie was afgesloten met het hart, het voelen. Vrouwen mogen weer meer in hun kracht gaan staan en mannen mogen weer terug naar het gevoel. Of natuurlijk andersom. We kunnen elkaar daarmee helpen om stukken te helen, we kunnen samen die oude energie transformeren in iets wat zoveel mooier is en ons zoveel verder kan brengen. Onderzoek bij jezelf welke stukken nu geheeld mogen worden. Dit is de juiste tijd om op een snelle manier los te laten en mee te gaan in die hogere trilling,de staat van een hoger bewustzijn. In jezelf rust, liefde en heling vinden en vanuit daar je met de ander en je omgeving verbinden. 

Mijn hogere zelf vertelde me:

Het mag weer gaan stromen. Het gat mag geheeld worden. Ze mag zich weer veilig voelen. Wat gebeurd is, zal niet meer gebeuren, daar mag ze op vertrouwen. Het is goed zo, Het is veilig. Het goede moment is aangebroken dat je jezelf mag gaan neerzetten. De weg is vrij, je wordt gedragen en je krijgt hierbij hulp. Je hoeft niet meer terug te kijken. Je ziel is een geschenk op deze aarde. Je mag je pad blijven volgend. Je wordt niet meer tegengehouden in je taak. Je ziel mag weer stralen met alle kleuren, zoals aan bloem die opengaat. Kracht en liefde om je taak uit te voeren.

Dat gat in mijn buik, was eeuwenoude rotzooi wat nog in mijn systeem vasthad. Levens van machtsmisbruik. Samen met mijn gids uit Atlantis, Nazgar hebben we het zwarte uit mijn buik gehaald en in kristallen gestopt. 3 grote kristallen hadden we nodig om het oude vuil te verwijderen. Toen de diamanten vol waren gingen we naar de zee en lieten we los. De oneindige zee, die alles weer laat stromen. Ik liet het gaan en weer komen. Ik liet de kristallen daar achter en keek niet meer achterom. Ik zwom in de zee, ik voelde me nieuw, vrij, verlost. Herboren! Er was eindelijk ruimte in mijn buik ontstaan. Mijn buik was niet meer geel met heel veel zwart. Het is nu geel zoals de zon. En vanaf die dag, wist ik maar al te goed dat veiligheid iets is wat je in jezelf eerst mag vinden. Het onveilige gevoel was een stuk verleden bij mij en een stuk vorige levens. Iets wat oud is en getransformeerd wordt. Het is niet dat een regressie/reincarnatie consult de oplossing is voor alles. Nee, je moet het natuurlijk wel zelf doen maar het heeft me geholpen. Mijn ziel wist precies wat en hoe het zich mocht helen. Dat was ook alles wat er nodig was en om het oude achter me te laten. Ik kom meerdere hooggevoelige personen tegen die zich niet altijd veilig voelen hier op aarde. Het is ook een zoektocht om je plek hier te vinden, te gaan staan en je taak neer te zetten. Het is een hele uitdaging. Ergens weet je als ziel hoe het is daarboven, het veilige gevoel, het gevoel dat alles liefde is en dan kom je op de harde aarde. En ergens weet je als ziel ook maar al te goed, dat een diepe angst of pijn, vaak te verklaren valt uit vorige levens en dat je in dit leven, in het NU, het mag gaan helen en transformeren. Wat ik aan veel mooie (hoog)gevoelige mensen wil zeggen..Het is nu wel veilig! Onze tijd is aangebroken. De wereld heeft ons hard nodig. We gaan steeds meer naar een hogere trilling toe en steeds meer worden we klaargestroomd om onze taken hier uit te voeren vanuit eigen (daad)kracht. Als je een goede connectie hebt met hierboven, met je intuïtie en je hogere Zelf is het zo belangrijk om ook goed de lijn met de aarde te voelen en verbodenden te zijn met boven maar ook stevig geworteld beneden. Aarden, het liefste elke dag; het klinkt zo makkelijk en toch vergeten we het makkelijk. 

Wat tips om te aarden:

– Als je wakker wordt kun je gaan zitten stevig met je voeten op de grond. Ontspan je en haal diep adem. Maak contact met je hart. Stel je een lijn voor van je hart naar boven (de horizon) en van boven weer naar je hart. Vanuit je hart stel je je een lijn voor diep gewordeld in de aarde. Je kunt jezelf als een stevige eik voorstellen met veel licht. Stel je iets  in verbeelding wat bij je past en goed voelt. Dat kan licht zijn, een boom, een lijn, een zon..wat jij wilt!

– Contact en verbinding maken met de natuur. Wees bewust van het nu. Bewonder de schoonheid van de natuur. De zuivere, rustige en helende energie waardoor je tot rust komt en dicht bij jezelf. Als je verbinding maakt met de natuur zal heling vanzelf plaats vinden. In de energie kun je ook hulp vragen om meer stevigheid en kracht te voelen. 

– Aardende kleuren. Kleuren die je anders misschien niet zo snel aanspreken, juist die kunnen krachtig werken. Krachtige kleuren in kleding gebruiken, schilderijen, of bijvoorbeeld edelstenen, en kleuren in je woonruimte die kracht, stimulatie en beweging oproepen. Volg je gevoel in het kiezen van een kleur die jou meer kracht geeft. Het hoeft niet meteen een grote verandering te zijn. Het dragen van bijvoorbeeld rode sokken en ondergoed heeft ook al effect. En wat dacht je van een mooie herfstwandeling in het bos? De herfst staat voor transformatie en wedergeboorte. 

– Sport en beweging. Door beweging ga je meer uit je hoofd en maak je ruimte vrij. De energie zakt als het ware naar beneden. Ook vechtsport (boksen bijvoorbeeld) is een hele goede manier om meer in je kracht te komen en zelfvertrouwen, assertiviteit en weerbaarheid te ontwikkelen. Wandelen is ook een fijne manier om even alles op een rij te zetten, even alles te laten, je hoofd leeg te maken en je voeten goed en stevig op de grond te voelen. 

– Werken met doelen en affirmaties. Met gedachtenkracht en positiviteit kun je veel bereiken. Als je iets wilt neerzetten en een doel hebt schrijf het uit of werk met krachtige affirmaties. Blijf je focussen op je doel. Hoe meer je erin gelooft, hoe meer kracht je eruit haalt hoe meer je je ernaar toe werkt. Je kan veel meer dan dat je zelf denkt! Wat motiveert jou om iets te kunnen bereiken? Schrijf het op, benoem het, richt je gedachten erop en kijk eens wat er gebeurd!

En zo zijn er natuurlijk veel meer tips, het is zelf op ontdekkingstocht gaan en erachter komen hoe jou energie werkt en wat het nodig heeft om balans te kunnen vinden. Voor iedereen is dit weer anders. Nu ik me een stuk veiliger voelt, merk ik in de energie dat er veel in beweging komt. Als je zelf merkt dat je je onveilig voelt, onderzoek dan waar het vandaan komt, en kom in actie. Soms kom je niet verder, loop je vast en heb je hulp nodig. Durf te vragen om hulp. En soms moeten we juist door die onveiligheid heen, om vervolgens te vallen en jezelf weer terug te vinden. Hoe dichter je bij jezelf komt, hoe meer je ook dicht bij jezelf blijft en de kracht in jezelf leert kennen. Dromen, andere dimensies, werelden en herinneren uit vorige levens kunnen mooi zijn, of juist niet, het gaat erom dat je in het Nu bent. En al klinkt het raar, vorige levens hebben juist vaak veel met thema's in het Nu te maken. De kunst is om het grotere geheel te zien. Welke lessen heb je opgepakt en welke heb je laten liggen? Welke mag je nu uitwerken? Wat er is gebeurd in het verleden maakt niet uit, het gaat erom wat je doet met wat je nu weet. Hoe kom je vooruit en wat heb je nodig? Ja, ik kwam erachter dat mijn systeem, mijn ziel iets heel ouds met zich meedroeg. En het zat in de weg. En ja het zal soms ook nog moeilijk worden maar ik weet dat ik het aankan. De herinneringen die mijn ziel heeft is eeuwenoude kennis en wijsheid, wat ik nu meer mag neerzetten. En de pijnlijke herinneren van oude stukken mag ik soms herbeleven, om bewuster te worden, om nog meer heel te worden, om te leren en verder te groeien. Iets komt naar boven zodat het zich mag gaan transformeren. En voelen wat je voelt en er gehoor en aandacht geven is ook een kunst. Je mag verdriet hebben, je mag boos zijn, je mag het allemaal voelen, laten zien, naar buiten laten stromen. De ziel weet maar al te goed hoe het zich kan helen. Denk maar aan tranen. Hoe opgelucht je je voelt en je voelt dat er meer ruimte in je komt. Je voelt je opgeruimd en opgelucht. Zo is het ook met boosheid. Alle emoties mogen er zijn. Als je er niet in blijft hangen dan is het goed en ja menselijk. Spiritualiteit is niet dat alles zen is, en positief is en dat je altijd maar liefdevol moet zijn. Nee, de weg van heling en transformatie is je eigen waarheid volgen, voelen wat je voelt, Zijn wie je bent met heel je hart en ziel. De weg van spiritualiteit is ook stevig op aarde zijn. Laten zien wie je bent, voor jezelf opkomen, Nee zeggen, en altijd maar weer bij jezelf blijven ongeacht de moeilijkheden en de tegenwerking die het leven soms kent. De weg van transformatie gaat niet zonder pijn. Laag voor laag kleedt je jezelf uit, je voelt je naakt, je ontdekt meerdere kanten van jezelf.Zie het als een ontdekkingstocht en ga dansend en open de wereld in. Ontdek! Zie het als een avontuur. Soms zul je vallen ja maar blijf altijd opstaan en heb het vertrouwen erin dat alles goedkomt. Hoe moeilijk het ook is, weet dat jij het aankan, weet dat alles tijdelijk is en veranderlijk. Ga met de stroom mee van het leven, de ritmes van het seizoen, klaar voor de zon maar ook voorbereidt voor de stormen die er zullen komen. Zorg ervoor dat je die veilige omgeving voor jezelf creërt. Een fijn huis, met fijne energie, een plek waar je jezelf kunt zijn en kunt opladen. Naar buiten stromen, naar buiten treden, jezelf laten zien zoals je bent, doe het op jouw manier, doe het op jouw tempo. Ik treedt voorzichtig naar buiten, dan ga ik weer terug in mijn schelp, dan ga ik weer een stapje verder, dan keer ik weer terug naar binnen en spring ik weer naar buiten. Van binnen, naar buiten, van binnen, naar buiten. Stap voor stap, groeien, rusten, transformeren. Waar jij je op richt, je gedachten, je Zijn, je energie, dat zal zich manifesteren. Richt jij je veel op de ellende wat er gebeurd in de wereld? Dan kun je je onveilig voelen als je je door angst laat leiden. De kunst is om balans te vinden. Je weet dat er veel ellende gebeurd in de wereld. Trek ook een grens en laat het weer los. Alles is energie en hoe kun je verandering brengen als je je te veel op ellende richt? Het is goed om op de hoogte te zijn van wat er gebeurd in de wereld maar laat ook op tijd los. En wat als je denkt aan iets of iemand waar je levensvreugde van ervaart? Voel je je op die momenten onveilig? Nee toch, er zijn genoeg dingen op de wereld waar je het woord veiligheid, warmte en vreugde bij kan ervaren. Richt je op datgene wat jou kracht geeft en de onveiligheid valt steeds verder weg. Denk je aan wat er mis kan gaan in het leven? Denk er dan aan wat er juist goed kan gaan. Buig het om naar een ander bewustzijn, energie die kan stromen, energie die zich kan manifesteren. Oh, en je onveilig voelen zo nu en dan mag best. Het doet ons beseffen hoe de wereld in elkaar zit, hoe je je van binnen voelt, en dat kan klein zijn. Weet dat je jezelf ook heel groot kan maken. Je hebt zelf die kracht. Voel je je goed, voel je de verbinding met je hogere Zelf maar ook de diepe wortels van moeder Aarde, alles in balans dan weet je ook dat je groot mag zijn. Je bent mooi zoals je bent en je hebt de kracht om je eigen pad te bewandelen. Vertrouw op jezelf. Weet dat je hier een taak hebt en beschermd wordt. Weet dat het de bedoeling is om die taak hier op aarde uit te voeren. Voel de liefde in je buik en maak contact met je buik vanuit je hart en vanuit je buik weer naar je hart. Voel die verbondenheid met je gevoel en je daadkracht, de ruimte in je buik, het gevoel van het Zijn. Voel je verbonden met je eigen hart, maar ook met je basis, voel de stevige wortels aan je voeten en voel de zon door je kruinchakra heen. Richt je op je dromen, hou het niet op alleen maar dromen maar ga nu in actie. Dit is een mooie tijd om jezelf steeds meer neer te zetten. Eerder, en in het verleden was het niet de goede tijd maar we zitten nu in het juiste hogerbewustzijnstijdsperk. Wat zijn je diepste dromen? Wat zijn je talenten? Wat wil je nu bereiken? Laat de onveiligheid los, het is nu veilig, ja het is echt veilig, mooie bijzondere ziel! Ga ervoor, wandel met trots, zelfvertrouwen, (zelf)liefde, kracht en levensvreugde je weg in! Laten we samen komen en onze krachten bundelen. Als jij al mooie dingen kan manifesteren en dromen waar kan maken..stel je voor wat een hele groep lichtwerkers kan doen, als wij onze krachten samen bundelen! Richt je op je transformatie en helingsproces en de rest komt vanzelf. Situaties, levenslessen, gelijkgestemden. Hoe meer je in de stroom mee gaat, hoe meer je bij jezelf blijft hoe meer je je bestemming op aarde zult vinden, jouw plekje, en je kan neerzetten waarvoor je hier op aarde bent gekomen. Spreidt je vleugels, vul je hart met liefde, stuur licht de wereld in en straal! Wandel met open blik de wereld in!

 Voel je vreugdevol, vrij en..veilig!